uit eten met het personeel.. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu uit eten met het personeel.. - Reisverslag uit Walmer, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

uit eten met het personeel..

Door: zelf

24 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Walmer

Was door enkelen van de staf al ingelicht over hun geheime plannen en daarbij kreeg ik ook een taak: Moest ervoor zorgen dat ik Andre na sluiting van de school op vrijdagmiddag zover kreeg om naar een restaurant in een van de zuidelijke buitenwijken te gaan....
Onder het mom van vrijdag en mijn vasten en een scheutje "traditie" werden de rollen omgekeerd en werd hij "My shadow".....
Groot was zijn verbazing op het afgesproken adres een groot deel van zijn mensen opnieuw te ontmoeten..
Het werd gezellig samenzijn, waarbij ieder wel iets--- voor eigen rekening naar later bleek- bestelde van grote jampotten vol ijsblokjes en een blauw of rood gekleurd drankje tot complete maaltijden.. Zelf bleef ik konsekwent en bestelde vis met chips .Het bleek eentje van reuzenomvang en beslist lekker.. de frieten waren niet te slap ,hoewel ik om Very Well Done had gevraagd..en dat terwijl de tafelgenote tegenover mij ze juist drenkte in een badje van azijn..
Een groot aantal nam zoals gebruikelijk de overschotten mee, met gevolg dat tegen het einde er heel wat witte polystyreenbakjes op tafel verschenen.. Deed er ook aan mee , want de malva-pudding was ook mij te groot...
Ondertussen was er onweer losgebarsten en reden we met de wisssers aan naar huis , waar een groot deel van het regenwater werd opgevangen , want ook hier gelden waterbeperkingen..
Gisteravond laat tijdens een "indoor-braai" met Andre zoon Gertzen na een verlate vlucht uit Johannesburg van het vliegveld gehaald.. Het feest kan nu beginnen..

• 24 Februari 2018 - 18:54

Jens En Betty:

Hallo Fedde,
    Heb je de feestneus al opgezet? Wanneer is André jarig?
    Feliciteer hem en zijn familie ook even van ons.
    Hier is het mooi zonnig weer, maar wel koud. Volgende week wordt het steeds kouder.
    Op donderdag is de verwachting dat het overdag 1 graad zal vriezen en 's nachts 8 !!!!!!!!
    Wij duimen voor een elf stedentocht, maar of het zal helpen?
    Een heel goed weekend en een hartelijke groet van ons voor iedereen.

• 25 Februari 2018 - 09:24

Cor:

T is snein en it sjit al op foar dei Hjir strielejend waar en dat bliuwt floarlopig ek sa Troch de hurde wyn set de ysgroei net echt troch we ha noch gjin alvestedekoarts kinst noch net iens op de ysbaan ride Wie juster nei Pieter Derks in jonge kabaretier geweldig hie noch krekt in plakje it wie utferk0cht Freed foel de belangstelling foar Pierre Bokma tsjin mar it stik wie moai en sy spyllen it prachtig Sil sa te swimmen en fannemiddei wer nei it teater fam foarstelling it wie in drokke wike mar kommende wike is it wat restiger Ha mei A afpraat dat we letter tegearre wol har jierdei fiereFermeitsje dy op dyn leste dagen , groetnis oan elts en leafs foar dy ,cor