op "consult" bij ..... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu op "consult" bij ..... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

op "consult" bij .....

Door: zelf

09 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

... bij "die Kaapse dokter"..
Gisteren om 6uur in de ochtend opnieuw in de dubbeldekker-bus geklommen voor en tocht van ruim 750 km in westelijke richting.De rit maakte ik voor de tweede keer in dezelfde richting en zodoende beleeft een mens het feest der herkenning. Het was wat bewolkt en daarom waren de bergkammen niet altijd duidelijk waarneembaar, maar de rest van de landschappen, waar de trip doorheen voerde, was minstens even boeiend. Begin meer zicht ook te krijgen op de verschillende types van vegetatie.: eerst die van de oostkaap,vervolgens de oerwoudachtige streek van het tsitsikammawoud en daarna de tuinroute met zijn baaien en lagunes , dan volgt het typische fijnbos met zijn kenmerkende proteas. Botanisch hoop ik de komende dagen me wat verder in dit unieke landschap te verdiepen.. Na de uitgebreide kale graanvelden ,nu begraasd door merinoschapen een kenmerken voor de Overbergstreek "even omhoog" over de HottettotHollandberge en zie daar ligt de Kaapse vlakte..
Uitgestapt in winderig Somerset West , waar Linda me opwachte en de sterke -soms stormachtige - maar warme zuidoostenwind , bijganaamd "Kaapse dokter" mij omsloot...

• 09 Februari 2008 - 09:43

Steina:

goedemorgen fedde.
    bedankt voor je bericht. is alles goed.
    man wat reis jij weer wat af. je mag wel een sterk lichaam hebben .met dat gehobbel in die bussen. en dan nog eens die lange ritten .maar je geniet weer met met volle teugen . wij genieten hier ook .we hebben een prachtig weekend voor de boeg de zon schijnt. het lijkt wel lente.hier op Ohaule is het verder rustig .
    fedde het ga je goed en tot de volgende ronde johannes en steina

• 09 Februari 2008 - 11:22

Koetsier:

lieve oom Fedde, verbazend dat u elke keer weer nieuwe en oude plekjes weet te vinden. en fijn dat u weer allerlei vrienden treft! hier gaat alles prima met de familie ook, wouter en rielle komen in mei terug naar NL.
    liefs Ronald, Lia en Stijn

• 11 Februari 2008 - 09:40

Kees, Letty En Dieke:

Lieve (opa) Fedde,
    een groetje uit Gouda, het is hier een stralende lentedag. geniet van al het moois in S.A.!
    knuffel van ons