nauur,natuur wat een natuur 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu nauur,natuur wat een natuur 4 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

nauur,natuur wat een natuur 4

Door: zelf

23 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

donderdag 20/11
In alle vroegte gewekt door de vogels samen met wiek een strandwandeling gemaaakt. de wind was gaan liggen en op de uitstrekte kweldervlakte naast de camping was het heerlijk stappen. Later na het opbreken de stad Nelsonbekekne , waarvan vooral de pas in de vijftiger jaren afgebouwde sobere cathedraal schitterend gelegen is .. Dan omhoog door weer een ander type gebergte heen naar uitlopers van de Queen Charlotte Sound .een type van zuidnoorse eilandenkust met soms plekken met subtropische vegetatievan yucca's en boomvarens.
Zo kwamen uiteindelijk na veel gedraai in Picton, juist op het mement dat de veerboot naar Wellington op het Noordereiland vertrok.. Een mooi plaatje.. Na even eten en rondkijken in dit kleine havenstadje onze steven definitief naar het zuiden gewend..en terect gekomen in het belangrijkste wijngebied van het zuidereilend te weten Blenheim.. Kon het niet laten bij de verkenning te vragen naar de mogelijke Duitse afkomst van deze naam.maar het bleek toch puur Engels te zijn.. Het plaatsje bezit een haventje dat via de rivier met de zee verder op verbonden is .. Op een nogal lawaaierige doorgangscamping overnacht.

• 23 November 2008 - 18:56

DE DIJKIES:

BESTE WERELDREIZIGER,
    AL EEN BEETJE HEIMWEE NAAR HET WINDERIG KOUDE FRIESLAND NU ZONDAG AVOND ONDER EEN DUN LAAGJE SNEEUW.VANMORGEN EEN FIJNE DIENST GEHAD, 42 NAMEN VAN GEMEENTELEDEN DIE IN HET VOORBIJE KERKELIJK JAAR GESTORVEN ZIJN.DUS 42 BRANDENDE KAARSEN MET 42 WITTE ROZEN EN HONDERDEN KLEINE LICHTJES EEN DAARVAN VOOR BOUDEWIJN DOOR JANINE AAN GESTOKEN.EVEN EEN LIEDJE UIT DE DIENST. HEER,WIJ ZIJN MET U VERBONDEN.GIJ WAAKT OVER ONS BESTAAN. HEILAND HEEL TOCH ALLE WONDEN. DOOR DE DOOD ONS AANGEDAAN.ZIE ONS IN UW LIEFDE AAN.
    EEN HELE GOEDE TERUGREIS GEWENST