het is niet alles glas wat hier blinkt - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frerejacques - WaarBenJij.nu het is niet alles glas wat hier blinkt - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van frerejacques - WaarBenJij.nu

het is niet alles glas wat hier blinkt

Door: zelf

06 Februari 2016 | Namibië, Windhoek

Al eerder schreef ik over de enorme schittering van glasresten in de voormailige thuislanden, maar hier schittert de grond ook... ,maar dan van nature...
het complex is nl op een helling gebouwd van leiachtig gesteente met daarin afzetting van mica.. alleen dat gegevenal maakt zuidelijk Afrika zo eneom boeiend.. Aardlagen van zo'n ouderdom, dat wij in Nederland als het ware "op het vel van de melk" wonen.. Onze bodem is spiksplinternieuw...
Windhoek ligt net als Johannesburg op een hoogplateau en wordt daarbij omringt doorheuvel-en bergranden..
Zo ervoeren we donderdagmiddag een 2uur durend onweerscomplex mte zware regenval.. jan mat 50mm.
Na afloop afgedaald en zowaar een snelstromnede rivier was ontstaan op de plek waarwe anders over een betonnen plaat -als voorde- rijden.. de kleine windhoekrivier was ontstaan en was gisteren weer verdwenen.
Gisteren met Mariana naar een super gereden om daar echte Duitse torten te kopen.. Zij kozen een pralinenkuche en ik viel voor de met marsepein bedekte herrenschnitte.... Doordat wein de hitte nogal lang onderweg waren ,was het zaakje wat uit model geraakt ,maar de smaak was verrukkelijk.. Jammer dat die super niet te belopen is..
Over dat laatste.. Heb vanmorgen zoals meerlieden doen van 7.30-8.30 u gestapt.. heerlijke temp. Dat was gistermiddag wel anders toen ik naar de redactie van Mariana gelopen ben om daar rond te zien en de boeking voor de vlucht naar Kaapstad te regelen.. Dat was zweten...terwijl het echt niet ver was..gisteravond de zonsondergang meegemaakt door op het terras van een nabij en hoog gelegen hotel vis of schnitzel te eten.. Jullie mogen raden wie de schnitzel koos..
Ben druk bezig me te verdiepen in geschiedenis en geologie van Namibie