boerekool op die stoep by kerslig - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu boerekool op die stoep by kerslig - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

boerekool op die stoep by kerslig

Door: zelf

01 Maart 2016 | Zuid-Afrika, White River

Het werd steeds warmer en dus rustig via de schoolgronden naar huis gestapt met in mijn tas een bundeltje boerekoolbladeren..
Klara ,die groot geworden was met eigen geteelde boerenkool kon het amper geloven..
Hein had ergens hollandse rookworst gevonden..
en dus na afloop van de dagelijkse soap van 7e laan ( ik volg die nauwelijks en had het te druk in de kombuis) op de stoep ingesmeerd tegen muskieten..(moet niet op de valreep malaria oplopen) bij flakkerend kaarslicht aan de stamppot.. SNAAKS....
en verder....
Heb zojuist de busrit geboekt van het lager gelegen Nelspruit naar de luchthaven voor donderdagmiddag . Ben dan ruim op tijd voor de nachtvlucht van de KLM..
Ga straks op de stoep mijn reisverslagschrift nalezen, om eventueel aan te vullen/corrigeren, want ik weet het haast niet meer en het wordt weer warm..
PS... bij gister
Doppers is een bijnaam voor de Gereformeerden een afsplitsing van die van oorsprong Nederduits Gereformeerdes (de grootste protestantse
denominatie alhier stammend van de tijd toen er nin de republiek der Verenigde Nederlanden ook slechts Gereformeerden bestonden..)

• 01 Maart 2016 - 09:17

Cor:

Hoi Fedde ha ha ha woe foar freed suerkoal meitsje wit no net of dat in goed idee is we moatte dsochs noch even kontakte hoe it allegear komt mei dyn thuskomst gean dr mar efkes fan ut dat rotsterhaule dyn bestemming wurdt it waer foar it wiekein liket net bjuster in soad rein do silst wol fereizige weze derom helje wy e en k en ik dy op fan schipho; sille soargje dat wy op tyd by de arrivals binne

• 01 Maart 2016 - 09:19

Cor:

berjocht wat te gau op syn plak evelien komt joun iten fermeitsje dy op dyn leste dagen leafs cor

• 01 Maart 2016 - 17:54

Betty En Jens:

Hallo Fedde,
    Hier is het weer zodanig dat de boerenkool ook op tafel komt.
    Wij hebben gisteren de Noordzee bewonderd in de plaats waar wij vroeger te logeren waren.
    Het weer was prima en de trein goed gevuld met schoolkinderen en familie . Voorjaarsvakantie.
    Doe de hartelijke groeten aan Klara en andere bekenden .
    Een kus van je zus en een hand van je zwager.

• 02 Maart 2016 - 10:00

Angelie:

Ha Fedde, ben blij dat ik nu weet wat 'doppers 'zijn. Bij ons zijn dat gewoon lekkere erwtjes. Boerenkool??????? Zou je niet snel nog wat Z-Afrikaanse gerechten eten voor je naar huis komt?????Of ga je daarmee hier aan de braai ??????Bereid je voor op Maartse buien, heerlijk verfrissend hoor. Intussen is er weer 'n "Fedde " hier in Brabant geboren en werd iemand van mijn koortje Oma. Geweldig hè !
    Goede reis morgen en behouden thuiskomst. We zullen de reisheiligen aanroepen (weet niet zo gauw wie dat zijn, maar dat zoeken we op.) Dikke tuut, Angelie en ook van Ineke