laatste nieuws/latest news - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu laatste nieuws/latest news - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

laatste nieuws/latest news

Door: zelf

30 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanaf de redactie v van die laevelder courant even een berichtje .. mijn koffer staat hier gepakt ben vanmorgen door Mariana opgehaald bij klara om mijn busreis naar Port Elizabeth te beginnnen.
Straks om 11 uur vertrek ik in de bus naar Johaanesburg en hoop dar over te stappen op de bus naar de Oostkaapprovincie .. een afstand van 1400 km .. en als allesa goied verloopt hoop ik daar morgenochtend om 9.30 uur aan te komen.
Gisteren weer eens ervaren hoe omslachtig alles kan verlopen met het boeken van die reis.. Verder had Klara lekkage problemen met de warm watervoorziening. Komt er een loodgieter met slechts een handtas .. dar blek geen waterpomptang in te zitten zodat ik naar de buren moest om er eentje te lenen!!!
Mooiste was hetgesprek in zulu tusssen de loddgieter boven op het vlierinkje en de zwarte huishoudelijke bediende.die ergen in de slaapkamer bezig was.. ze wereden totaal niet gestoord door het vioolconcert van Bach dat ik via cd had opstaan.. zelf enkele woorden van het gesprek verstaan .. ngiyatotoba funda isiszulu.. ik worstel om zulu te leren..

• 01 Februari 2008 - 06:11

Dijkies:

Lieve meneer Fedde,

We hopen dat u maar weer een goede reis heeft gehad.
    We hebben hier last van harde wind en dikke regen buien,zo nu en dan met hagel.
    De grote golfen klotsen tegen de oever, dus al met al guur weer.
    Bastiaan gaat zo door weer en wind op de fiets naar Heerenveen. De andere twee zal ik nu hun nest uit halen.
    Vanaf de winterse steiger en groenhof nog een goede en gezellige reis verder
    Nynke Anna