waarover het eerst te vertellen? - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu waarover het eerst te vertellen? - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

waarover het eerst te vertellen?

Door: zelf

05 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

opnieuw zit ik achter het grote buro van Andre. Ben dus mee naar school. die volop in berdijf is ..Alleen daarover zou al een aflevering vol te schrijven zijn...
Toch maar verslag van de laatste dagen
Zaterdag samen met Andre in westelijk richting een tocht gemaakt naar het Gamtoosdal, waar de citrusteelt hoofdmiddel van bestaan is.. Een boeiend gebied,waar het cultuurlandschap van de boomgaarden van het vlakke rivierdal in schril contrast staat het de omringende zeer oude bruinrood gelaagde bergkammen.Geologisch bijzonder interessant. Het breukvlak gaat terug op de oeroude Gondwana tijd.. Al eerder heb ik hierover geschreven bij mijn bezoek aan de botanische tuin van Krugersdorp in Gauteng.. okt 2004... Dat enorme contrast tussen dat jonge Nederland en dat oeroude Zuidafrika.. Een miljoen jaar is hier -geologisch gezien- niets..
Ook weer zo'n reden om te" kom kuier"
Sociaal gezien is huilen en lachen tegelijk.. Wat hou ik van dit land!!! Samen met Andre beleef je die situties nog meer omdat je direct kunt delen..Slechts een voorbeeld : Terwijl ik in de rij tussen kleurlingen sta in en poging wat frisdrank te bemachtigen in kleine supermarkt. pas hy die car op en wordt vermaakt door een koortje dat buiten de ingang staat
De stroomonderbrekingen gan nog steeds door . maar we vorderen ..: via internet is er nu een lijst wanneer welke delen van deze grote stad aan deze beurtkrag gaan deelnemen.... Alleen.. blijken die tijden niet te kloppen.....
Laatste redmiddel is humor? : Wat is het verschil tussen de Titanic en Zuid Afrika??? Antwoord: de Titanic ging ten onder met de lichten aan....

• 05 Februari 2008 - 14:37

Piet-Heup:

Hier bloeien de sneeuwklokjes alweer in de tuin van fedde,de citrus licht bij ons op de fruitschaal in huis,heel wat anders dus.Het is hier weer regenachtig met zo nu en dan veel wind windkracht 7 de themperatuur is met 8 graden aan de zachte kant.Het weekend schijnt wat droger te worden hier,met meer zon afwachten dus.De heup van Piet gaat elke dag wat beter,maar het gaat ook weer niet te snel,ik had het wat sneller verwacht,maar wat wil je ook na 3weken.Voor de rest hier niet veel te melden,succes daar en geniet ervan Fedde.Groetjes van ons allemaal hoi.

• 05 Februari 2008 - 15:59

Steina:

GOEDEMIDDAG VRIEND
    Bedankt voor je bericht, moest het een paar keer lezen een beetje Zafrikaan's.
    maar ik snap het .wat mooi fedde dat jij zo kunt genieten van al het mooie om je heen. zondag was het prachtig , de kerk was bomvol.hier is verder alles goed niet veel te beleven .en het weer dat kan beter. fedde tot de volgende ronde groet steina