akaroa - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu akaroa - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

akaroa

Door: zelf

12 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het botert goed tussen ons ( Germ , Wieke en mij) dat we het aandurfden samen een tocht te maken naar een ander deel in die al eerder genoemde uiteengebarsten vulkaankrater - ook wel genoemd Banks schiereiland- ..Het is betrekkelijk moeilijk toegankelijk en zo reden we vanuit Christchurch er omheen. alleen al deze rit was boeiend: links de 700-800m hoge bergen en rechts een vlakte met het Ellismere-meer, dat voor het lage midden van Friesland niet onder doet..
Uiteindelijk rijdt men van het zuidoosten het gebied in dat voor mij een menging was van Kent en Noorwegen en door de stevige koele noordenwind ,die wolkenflarden om de toppenliet ontstaan, associaties wekte met de Tafelberg in Kaapstad..
Akaroa is een van oorsprong Franse nederzetting, wat terug te vinden is in de namen van families en locaties . Verder sporen van die Franse herkomst niet ontdekt en vergeefs gespeurd naar een heuse Temple.
Wel koffie gedronken op het terras van het oudste hotel van het Zuidereiland in Duvauchelle. Teruggekkerd eneen 2e insteek gemaaakt naar Littelton de rede en haven van Christchurch en al eerder beschreven toen de gondelbaan werd bezocht eerder deze week..
Via de tunnel en Christchurch in de avondspits terug.. Van vastzitten in het verkeer hebben ze hier nauwelijks kaas gegeten.. Thuis bezig met de Maori-taal..

• 12 November 2008 - 18:43

Tjeerd En Kees :

Beste Fedde, het doet ons deugd dat je geniet van al het moois en ons mee laat genieten !
    Het weer in Harns is herfstachtig en regelmatig veel regen.
    Morgen één dag naar Amsterdam, kan ook leuk zijn.
    Veel groeten,
    Kees

• 12 November 2008 - 20:47

Kees Letty En Dieke:

Indrukwekkend!

• 13 November 2008 - 11:30

Landheer De Jong:

Hier is alles o.k vandaag gelukkig veel zon gisteren 30mm water gehad,geniet nog maar even van nieuw zeeland,want voor je het weet ben je weer terug,groetjes voorzichtig hoi.