show and song - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu show and song - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van frerejacques - WaarBenJij.nu

show and song

Door: zelf

13 November 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteren per auto als drietal naar de grote nationale jaarlijkse A&P show heir even buiten Christchurch... Een soort tienvoudig uitvergrote Skoattermerke... Ons ging het in eerste instantiee ook om de hynders, want Germ's neef Cor zou er zijn Friezen naar de keuring brengen.. Na enig gezoek op het enorme terrein vonden we ze . en dan gaat je hart tusssen al dat paardengedoe toch wat sneller kloppen... Chauvinisme??? ze vielen niet direct in de hoofdprijs ,maar dat was voor mij geen punt .. Schitterend dat glanzend zwarte paard tegen een achtergrond van besneeuwde bergen..
Vervolgens verder rondgekeken.. twee zaken sprongen eruit... de internationale houtkap-wedstrijd . waarbij ook een onderdeel 'pijltjesgooien' maar dan met.....een dubbelzijdige bijl...!!!
Toppunt was de schaapdrijfwedstrijd.
Wat een fascinerende samenwerking tussen herder en hond om binnen tien minuten 3 graaslustige schapen via een viertal hindernissen in de 'jister ' te krijgen.
Het weer was prachtig: volop zon en meteen licht koel briesje..
Na enig gezoek naar de auto, die ergens op een van de minstens 6 volgepakeerde weilanden stond verkleurd naar huis .. Ik zegen mijn hoed...
Later om 5 uur met Wieke per bus naar de stad voor de dagelijkse Evensong in de kathedraal.. Ook dat blijkt dus Nieuwzeelands..

• 14 November 2008 - 14:28

Steina:

weer een mooi bericht fedde .wat ben jij een gezegend mens om dit allemaal te kunnen doen.
    het gaat je goed groetjes uit een grieperig ouwsterhaule