botanische trip en vervolg... - Reisverslag uit Brentford, Verenigd Koninkrijk van frerejacques - WaarBenJij.nu botanische trip en vervolg... - Reisverslag uit Brentford, Verenigd Koninkrijk van frerejacques - WaarBenJij.nu

botanische trip en vervolg...

Door: zelf

09 Augustus 2009 | Verenigd Koninkrijk, Brentford

Even een levensteken..
Ben voor een weekend het Kanaal overgestoken... Doel het bezoeken van de conservator van de botanische tuin van Potchefstroom,die op cursus is in Kew Gardens in het westen van Londen.
Gisteren met de bus van eurolones via Belgie en Calais per trein via de Eurotunnel op Victoria Coach Station aangekomen.
Daar trof iki Martin Smit en hij bracht me hier naar Brentford.
Enkele van zijn medecursisten vanuit verschillende werelddelen ontmoet. Vandaag samen met martin dan de werelberoemde Kew Gardens in.. Het was opnieuw (1982 was ik ook met zuidafrikaanse familie hier voor het eerst) een belevenis...Martin moest vervroegd terug naar huisen zo heb ik de laatste 2 uren er allen nog rondgedwaald... Uiteindelijk op huis aan en zelf de weg terugvinden in deze drukke metropool... Heerlijk..

een middagje tussen picknicken de engelsen.
vanmorgen eerst mijn geestelijk voedsel om 8.30 gehaald bij de Anglikanen tijdens de Holy Communion. Slechts 5 mensen aanwezig... Thuis aan de koffie+dito broodjes.welke natuurlijk gedeeld werden met de medegebruikers van de keuken... Toen met Martin op 2 geleende fietsen door naar Richmond.. Was wel even wennen in dat drukke verkeer ,maar mijn indruk is dat ze je hier niet van de sokken rijden.. Doel was het grootste park (1000 hectare)van Groot London het Richmond park.. Dat is slechts per fiets te doorkruisen.. Er lopen ook damherten vrij rond en daarom zijn ereen soort van omheinde parkjes speciaal voor de brgroeiing en om in te verblijven... heerlijk geluierd ondere een boom
De terugweg langs de Thames stroomafwaarts.tot Kewbridge...Een geweldige belevenis zotussen die Engelsen... Nu gaan we bij een Pakistani aan de maaltijd... Zojuist meteen Kameroeneesse gesproken in deels frans...
Nog een nachtje en dan is deze droom voorbij