voor de 15e keer... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu voor de 15e keer... - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

voor de 15e keer...

Door: zelf

13 November 2010 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Na bijna twee jaar van afwezigheid,dan nu weer in mijn vertrouwde en geliefde Zuid Afrika.

Eerst in het kort de vliegreis: Na een perfecte treintrip was ik op Schiphol net even te lat omeen eerdere vlucht naar Madrid te halen en eenmaal aangegord in de airbus 320 werd het opstijgen uitgesteld vanwege een zware onweersbui...
Madrid een uur verlaat bereikt en had het geen zin meer om naar de stad te gaan... Rustig de vervolgvlucht afgewacht.Om 2uur snachts zaten we opnieuw in de lucht ..Nog iets van Alicante gezien. Kon over 2 plaatsen beschikken en zodoende wat hazeslaapjes maken. Bij de landing was Witwatersrand vrijwel onbewolkt en dus een feest van herkenning...

Eenmaal door controles direct met bagage-trolley en al naar buiten om me te laten opwarmen bij 25 graden en een zuchtje wind..

Had afsgeproken met Rayno de 2e schoonzoon van nicht Annelies om samen te spiksplinternieuwe Gautrein te nemen.. Hij kwam vanuit Durbaan aan vliegen. Ontmoeteing lukte vlot maar de vervolgreis waseen vreemde gewaarwording.. Eerst bijnaeen halfuur wachten en dan een glanzend nieuwe trein die met orderwtse stoomfluitgeluiden hortend en stotend op het spoor tot stilstand kwam..Je denkt als een speer te gaan maar het werd haast een boemeltempo... Zuid Afrika blijkt weer eens een land van Wag-'n-bietjie...Uiteindelijk met moeite het hypermoderne ondergrondse station van Sandton binnen gestommeld.....
De rest was bekend.. Een rit door druk Johannesburg, gauw omkleden tot korte broek en slippers en in het spitsverkeer richting west/zuidwest...
Schitterende zonsondergang..In Potchefstroom stond het vuur van de braai al aan.. en ondanks moeheid toch genoten van de braai van varknek..

• 13 November 2010 - 10:16

Cor:

leaf, wat heerlijk deze moderne communicatie, sa bliuw ik by dy in e buert fyn dat alles sa goud gien is genietsje mar lekker. gjin vanmiddie mei de bern nei sinterklaas. hou fan dy cor.

• 13 November 2010 - 16:11

Jens En Betty:

Via Cor waren we al op de hoogte dat je veilig en wel in Potchefstroom bent aangekomen,Leuk het verslag te lezen.We houden je in de gaten

• 13 November 2010 - 21:59

Steina :

fijn te horen fedde dat jij veilig bent overgekomen ik wens je morgen een fijne zondag groet steina

• 14 November 2010 - 21:10

't Kwartet:

lieve Fedde, we blijven goed op de hoogte van je avonturen (dankzij m'n vader)en wensen je nog erg veel plezier! (hebben op de kaart al even opgezocht waar je bent en waar je nog naar toe gaat!)

dikke kus uit Sneek

• 22 November 2010 - 06:33

Annemiek:

Geniet van je reis, en doe iedereen de groeten.

• 09 December 2010 - 15:04

Annemiek:

Ik geniet dagelijks van je stukjes uit Zuid-Afrika.
    Ben vaak jaloers, op de temperaturen, want afgelopen week, had ik vanwege de sneeuw huisarrest.