"wat maak jij ?? " - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu "wat maak jij ?? " - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

"wat maak jij ?? "

Door: zelf

17 November 2010 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Eigenlijk niet veel bijzonders ... Misschien niet voldoende om het toeristisch waardevol te noemen.( met maken bedoelt men hier uitvoeren.doen)
Vanmorgen om 6 uur op. kalm aan en achter de rekenaar (p.c.) Telefoon ontvangen over Estie.. Zal proberen een bezoekje aan haar zeker nog in mijn reisschema in te passen.. Zie vorige reizen..
Toen gewacht op Philip en Ermie en zoontje Ruhann omdat die ook al vertrokken voor een trip van enkele dagen. Gaan zij naar Ned komen in het kader van een universitaire uitwisseling??
Vervolgens op de fiets dwars door het centrum om buskaartjes te bestellen. Was daar aan het verkeerde adres. Terug naar deze kant en na lang wachten en eindeloos uitleggen + kontroleren 3 kaartjes bemachtigd voor de intercape bus .die mij morgenochten naar Kuruman zal brengen. Een reis van 9.30-15 uur.
Vervolgens via huis naar de hortus en in het kielzog van Martin een soort schoolexcursie meegemakt na het vissen door de curator zelf in de vijver van de tropische kas... Om 13 uur thuis voor het warme maal , dat ik --klaargemaakt door bediende Iris -- in mijn eentje verorberde onder de lapa (overdekking)Eigenlijk was ik niet alleen , want naast mij hing de enorme buste van een koedoe . Gelukkig keek hij met zijn glazige ogen de andere kant op ,zodat het Afrikaanse maal (karbonade-hier inclusief zwoerd en vetrand-,rijst en snijbonen/aardappelpuree) mij niet van het bord werd afgekeken..
Nu houd ik 'n soort van siesta en ga straks langs het Pretoriusmuseum om Venessa gedag te zeggen en dan met Martin en zijn aanstaande Marinka een drankje vatten. Hij stelde voor ergens op de campus , maar dan moet ik er onder onder hun begeleiding in , want die wordt bewaakt als een gevangenis bij ons... Kan er nu ook niet meer met de fiets insluipen.

• 17 November 2010 - 19:14

Cor:

genietsje leave

• 21 November 2010 - 14:48

Jens En Betty:

Alles is hier goed;sneeuw in aantocht!!!;Anneke is weer veilig thuis;laatste zondag van het kerkelijk jaar;erg mooie dienst;sinne en wille kinne folle tille!!!

• 21 November 2010 - 16:49

Pieter En Jannie:

Goeie, alwer fanalles belibbe dus. Ut is jir gin koarte broeke war.
    Jir komt de winter dr oan.
    Fjirder rustig op e pôle.