emersum est... (weer boven water) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu emersum est... (weer boven water) - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

emersum est... (weer boven water)

Door: zelf

23 November 2010 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Zit hier met een toetsenbord op mijn schoot te kijken naar zo'n enorm modern tv-scherm, waarop resultaten van de vingerindrukken verschijnen bijna allemaal rood onderlijnd omdat-naar ik vermoed-de zuidafrikaanse taalcorrectie ingeschakeld is en ik digibeeth niet weet hoe deze wonderlijke verworvenheid tijdelijk te niet kan worden gedaan. Op de achtergrond vermeldt de omroeper van de .Engels. klassiek radiozender de plekken waar het spitsverkeer fileleed ondervindt. We schrijven 23 november Milnerton bij Kaapstad..Nog enkele dagen en dan is de ronding van de Kaap voor deze reis voltooid en kan de steven noordoostwaarts.
Maar nu verslag.
KURUMAN Ben er 24 uur geweest,maar geen gelegenheid om op het wwweb in te gaan. botaniseren in de natuurgebied aan het einde van de straat lukte ook niet .. 3 weken ervoor was er brand geweest...
Gelukkig fijn kunnen bijpraten met Jurgen en Ida. De seuns waren nog niet thuis toen ik op vrijdagmiddag vertrok.
Overstap in Upington bij zonsondergang boven de Oranje rivier met zijn wijngaarden. En daarna de volslagen donkerte van Noorkaap weer in.Over een honderd km geen lichtpuntje te bekennen. slechts de bijna volle maan bracht enige verlichting
Om 4.15 uur uitgestapt in VANRHIJNSDORP, waar Annamarie en haar vried Wim mij opwachtten.
Die zaterdag een tocht gemaakt naar Gifberg,waar zich tekeningen van de bosjesmannen bevinden Onderweg passeerden we rooibos-thee velden die wat doen denken aan uitgeggroeide aspergevelden..
Zondagmorgen in de dorpskerk opnieuw kerstgevierd met nu een zwaar kleurlingenaccent: geen preek maar wel theater en een bontversierde preekstoel.....
In de middag .....
(hier blijkt hetlaatse stuk te zijn weggevallen en heb nou geen moed opnieuw het verhaaal te vertellen dus .. wordt vervolgd..

• 23 November 2010 - 07:34

Cor:

bjusterbaerlyk, die hjoeddeiske technyk bin no wer bypraat leafs, cor