langs het bekende paadje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu langs het bekende paadje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

langs het bekende paadje

Door: zelf

29 November 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een middagmaal in die Strand bij de familie Schabort, waarbij ook hun pleegzoon Steven aanwezig was, zelf doorgelopen naar de flat van Annamarie. Haar moeder deed open en omdat het nogal warm was ,wilde ik eigenlijk nog wel even weer naar beneden om na het oversteken van de boulevard een plons te maken in het koele water van Valsbaai.. maar we bleken opgesloten te zitten.... Om buiten te komen, moesten er wel 4 deuren en ijzeren inbraakhekwerken gepasseerd worden en bij eentje werkte het slot niet correct..... Sindsdien praat ik van S.A. als Sleutel Afrika...

Verder de volgende morgen 7 uur op de intercape-bus gestapt. Die bleek vooral bovenin behoorlijk gevuld met jonge mensen.. toch een plaatsje bemachtigd en door de laag hangende bewolking heen de Sir Lowry's pas op...tot ruim 400m.Jammer want uitzicht op de Kaapse vlakte en blik op de unieke fijnbos vegetatie werden mij onthouden.. Een heel stuk verder op de trip van 700km brak de zon wel door,maar fraaie panorama's richting de bergen deden zich niet voor..

De tocht begint haast overbekend te worden.. een volgende keer eens via de Karoo proberen ??

Andre stond me op te wachten om 18.30 in Port Elizabeth..

Gisteren was het zondag en voor de 3e keer het kerstfeest gevierd.. Nu in de vorm van een soort musical, waarin -haast vanzelfsprekend voor hier- ook even het lijdensverhaal werd "meegenomen."

Vanmorgen met Dough, allereerst naar het graf van zijn vorig jaar overleden vrouw Chistine gegan en daarna en bezoek gebracht aan het van Stadens natuurpark, met o.a prachtig bloeiende proteas. oa de koningsprotea!!!
Nu zit ik rustig achter Andre's buro zoals al zoveel keer eerder...

• 29 November 2010 - 17:38

Annelies Jacobs:

Baie bly om te sien jy geniet jou verblyf in Suid Afrika. Ons sou graag saammet jou die Koning Protea wou sien! Geniet die reis verder en ons hou jou dop... Groete en Liefde van jou Niggie