oor die voetslaanpad... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu oor die voetslaanpad... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

oor die voetslaanpad...

01 December 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Opnieuw zit ik achter de rekenaar op het grote buro van Andre in Settelaarskool in Walmer en voorstad van P.E....
Met hem vanmorgen om 7 uuur meegereden en de dagopeningsbijeenkomst meegemaakt. het zonnetje schijnt lekker en ik wil niet telang binnen blijven .. Nog steeds dat oernederlandes gevoel van: het is mooi weer dus naar buiten..
Dat was gisteren ook zo en ik konmet Dough, deieen geboren en getogen is hier een wandeling van ruim een uur maken in het dal van de Baakens rivier, die hier dwars door P.E. stroomt.. Allen had ik dit al eeerder willen doen ,maar Andre raadde mij dat steeds uit veiligheidsoverwegingen af.. Nu greep ik mijn kans .. Hoogst boeiend om met een "inboorling" en afstammeling van de 1820 settelaars af te dalen en op te klimmen. het werd een tocht van ruiken,proeven en voelen..Heel wat planten tegengekomen. maar geen dieren ,terwijl slangen, schildpadden op het menue horen te staan tijdens zo'n tochtje...
De vertaling van de titel lijkit mij nu overbodig.. Mijn afrikaans vordert vooral met docent Andre in de buurt, maar gsietemiddag viel ik toch door de mand , toen ik enthousiast tijdens een koffie in de wimpy's aan Andre over mijn voettocht vertelde en er plotseling een man van een tafeltje verder opstaat om mij te bedanken voor het feit ,dat hij door mijn nederlands accent zich weer even in Amsterdam waande....
Maar nou gaan ek regtig butenkant toe .. en vanmiddag gaan ons swem.. het die goeters al saamgebreng...

• 01 December 2010 - 23:45

Cor:

leave fedde het y die goeters al samenbreng? wit net wat dat besjut, thus sil ut wol wer frysk wurde ek versta jou ok so leafs cor

• 02 December 2010 - 19:59

't Kwartet:

Lieve (opa) Fedde, blijf genieten! De verhalen lezen we nu en horen we later wel!! dikke tút út Snits