richting noord.... - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu richting noord.... - Reisverslag uit Thabazimbi, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

richting noord....

Door: zelf

04 December 2010 | Zuid-Afrika, Thabazimbi

Zie zo ,dat zit erop.. De verste en langste oversteek heb ik achter de rug... Donderdagmiddag 17.30 in port elizabeth in de bus en vrijdagmorgen 11.45 eruit op een plek met herinneringenaan jan. 1971 . station van Pretoria...... De bus was 3 uur verlaat .en de ruim 1000 km zaten erop. Sytze stond al te wachten en we konden direct verder.. Nog eens 250 km overeen weg vol met gaten in het asfalt en onder een brandende zon.. temp zo tussen de 30 en 35 .. Aan het eind van de rit zag ik vooor de zoveelste keer de schitterende Kransbergen...... even ddor de Vliegenpoort en ik was binnen in het bekende Thabazimbi..
Gauw at drinken en dan voor een plons in het zwembad.....
Het is een soort van thuiskomen..
Wel valt door de overgang weereens op hoe dit dit toch echt Afrika is ...
Goede nacht gehad. en in de vroegte om 5.45 gewekt door de "peit-my-vrou" een soort koekoek.. Al wandelend de beschaduwde tuin een adamsplons gemaakt in het zwembad... Dis baie lekker.. vanmorgen naar hier dit centrum.. bij het geld opnemen is mijn kaaart door de machine ingelsikt... en dan wordt dat wat moeilijk om het probleem duidelijk te maken.. het engels wordt allermiserabelst uitgsproken.. gelukkig kreeg ik assistentie van Sytze..
Dis net vir nou... ek geniet dit

• 04 December 2010 - 11:16

Cor:

geniet dit mar lekker fierder hjir sneit it hurd mei un soart wyn leafs cor

• 04 December 2010 - 17:50

Jannie:

A Goeie, jir is ut kald en we hebbe snie. Juster op de iesbaan schaatst en tongersdie op de Brekken bij Snits.
    Wat een verschil iene wereld.
    Geniet nog mar even fan e warmte.
    Pieter het ut wetter mar ausluten fane wieke op e Pole. grtjes
    De buorlju

• 04 December 2010 - 18:22

Jens En Betty:

Rare machines hebben ze daar die kaarten opeten.Gelukkig voor jou dat Sytse er was.Hier is alle wit en koud.Geniet van je vrije dagen.

• 04 December 2010 - 20:45

Huisbaas Pieter:

hallo fedde de vliegenpoort hebben wij hier opengezet,geen vlieg te zien met dit weer,overdag -1 met snachts meest matige vorst-6.vanmiddag hebben veel mensen de schaatsen ondergebonden en op het nannewijd geschaatst.Joey heeft een appartementje gekocht in amsterdam.Ze hebben er zin in.J+++M.Geniet er nog maar even van Fedde.Tot weerziens.Gr;p+j+j+j+w,hoi.