een tochtje door de plateaurand - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een tochtje door de plateaurand - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een tochtje door de plateaurand

17 December 2012 | Zuid-Afrika, White River

Vandaag is het vrije dag; eentje extra dit jaar, omdat Gelofte/Verzoeningsdag gisteren op een zondag viel. Dus veel gesloten winkels enz. Mijn laatste volledige dag hier in Witrivier... Vanmorgen ben ik voor het laatst verkast over een aftsand van ruim 200 m. Reden: Klara en zoon Gertzen en zijn vrouw Michelle pakken vandaag voor hun reis naar het Krugerpark en zodoende kon ik terecht bij de Pieterse-familie..een straat verderop....
Een half uur na aankomst trok ik met Bertie een 7tal baantjes in het zwembad van de hoerskool Witrivier... Daarna koffie op de stoep en vervolgens met Bertie en Jeanette via de zgn panoramaroute naar Sabie,waar we stopten bij de gelijknamige waterval. Door de grote hoeveelheid water een imponerend gezicht. Reis vervolgd naar Graskop en na de traditionele pannenkoek aldaar op zoek naar de plek waar Boudewijn en ik 25 jaar geleden tijdens onze nachtrust in een rondavel gewekt werden door geschreeuw.. Wij openden voorzichtig de deur en zagen, dat tot vreugde van onze overburen en tot onze schrik...... het gesneeuwd had..... !!!!
Na enig zoeken de verlopen gemeentelijke camping gevonden en zelfs de rondavel van toen..
Tocht vervolgd via een afdaling tussen eindeloze bluegom- boomplantages door naar het Laag/Lowveld en al slingerend een gestadige klim naar Witrivier...
Zit hier nu moederziel alleen op het kantoor en stap straks naar huis voor de bereiding van een bamimaal... al of niet vooraf gegaan door een plonsje.... Hangt van de conditie af ...

• 17 December 2012 - 20:35

Cor:

Hoi Fedde dat wie noch in leuke leste dei sa te lezen it sjit no echt op wit ek net ast disse boadskip noch sjochts winskje dy in goeie reis en fyn it net slim dat ik dy woansdei sjoch leafs en in tut fan cor