en nog steeds valt de regen.... - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu en nog steeds valt de regen.... - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

en nog steeds valt de regen....

Door: zelf

11 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chambersburg

Gisteren nog een reactie gekregen op mijn vraag om nadere informatie over de Dokter-Velkers-familie van een afstammeling van de Velkers-tak.Weinig recente gegevens ,maar er zitten enkele handgrepen tussen..
Toch vandaag ondanks de voortdurende regen niet naar de bibliotheek geweest ,maar een bezoek gebracht aan de Mennonieten kerkzaal,waar er een tentoonstelling was van de quilts en ineens viel het muntje..... Die zee van lappenstofjes in de Amishwinkel heeft alles te doen met deze vorm van huisnijverheid... Pastor Jerry bracht me ook naar de speciale naaikamer in de basement( kelder) van het kerkelijk complex ,waar aan dit soort producten door een groep van vrouwelijke gemeenteleden wordt gewerkt..
Er waren 2 schitterende werkstukken, maar juist bij die stond vermeld: NFS of wel not for sale....
Tijdens het middaguur met Jerry naar een eenvoudige door Mennonieten beheerde overdekte markt gereden voor een stuk overdadig gevuld stokboord.. Was interessant om langs de verschillende stalletjes met lokale producten te lopen..Als afsluiting aten we een stukje vlaaiachtige taart, die me deed denken aan kaneelrijke zuidafrikaanse melktart.. De naam was typisch :sole-fly-pie.
Later vanmiddag in de stromende regen met de complete Muller-familie naar een enorme vrijetijdswinkel gereden voor de aankoop van regenkleding. De ex-zuidafrikaners hadden hun gaderobe nog niet op dit soort weer afgestemd... Zelf ook een eenvoudige poncho gekocht, omdat het alle schijn heeft, dat het blijft regenen... Ook voor de grote dag van morgen??

• 12 Oktober 2013 - 08:57

Cor :

Hoi Fedde de rein is hjir wer oer wie juster foar de 3de kear nei theater disse wike hie sere kaken fan it laitsjen in goeie reis winske nei new york fijn dat it tochgiet en hopelijk in bytsje droeg gean aanst nei drylst foar de kijkdag leafs cor

• 12 Oktober 2013 - 22:21

Annie:

Ondanks de regen heb je toch heel mooie dingen gedaan .
    Ik was vanmiddag in Echtenbrug had mooi even een kop thee kunnen halen ,
    maar ja je ben je er helaas niet .
    Heb nog een fijne tijd Fedde , Lieve groet Annie