opnieuw de ronde gedaan bij stralend weer - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu opnieuw de ronde gedaan bij stralend weer - Reisverslag uit Chambersburg, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

opnieuw de ronde gedaan bij stralend weer

16 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Chambersburg

Zo dat zit achter de knopen....
Mocht me vandaag nog een keer in de keuken uitleven...
Nasi gemaakt... en dan zie je dat hoogmoed voor den val komt... Steeds hoog opgegeven, dat prei een onmisbaar element is bij voornoemd maal.
Met Linda en Douwne naar de grootst mogelijke supermarket en geen sprietje prei te vinden.. Dus heerlijk experimenteren... en- al zeg ik het zelf - het resultaat mag er zijn .. Nu nog wachten op de thuiskomst van de heer des huizes om 21.30....
Vanmorgen de route van gisteren herhaald.. Tom was afwezig omdat hij als vliegenier op pad was.. Zijn viendin Paulien blijkt van Italiaans-Luxemburgse afkomst...een zeldzame combinatie...
Ruth was in de bibliotheek en haar verslag gedaan van mijn genealogische vorderingen.Zij had door storing op haar website nog niets toe te voegen. Daarna om klokslag11 (een Big Ben imitatie van de Kingstrreetkerk van de United Brothern... ook pinkster-dopers van richting) langs de Presbyterianen, Rooms Katholieken en Lutheranen (waar men omstreeks 4 okt zijn huisdier kon laten zegenen... * ) in een half uur stap naar de Mennonieten... Jerry was aanwezig.. Hem kennis laten maken met cantate 180 van John Sebastian Bach.... Schmucke dich o liebe Seele... wat resulteerde in vragen over avondmaalsvieringen enz enz .Op weg naar een pastoraal bezoekje om 12.30 aangestoken bij de Italiaan voor de weddingsoup met echte ballen...
Jerry bracht me thuis en de afstand van gisteren bleek werkelijk 5,5 mijl ( = 8,8 km)...
Later op de middag met de dames een rondritje gemaakt richting ZO naar de verkleurende South Mountains .. Mijn groot stapmaatje - de teckel Levy -ging ook mee , maar die wilde onderweg 2 keer een sanitaire stop.. Moet volgend jaar ook maar gezegend, want hij lijkt me incontinentieproblemen te hebben...
Morgen mijn laatste volle dag alhier....
Moet morgen nog ook onder de koffie kennis maken met een andere Nederlander.. Weet niet wie , dat hoor ik morgen bij Tom en Paulien.. en verder de meegebrachte bollen planten a la Boudi.....
* ben benieuwd wat er gebeurd is in het graf van Luther....

• 17 Oktober 2013 - 00:02

Annie:

Weer leuk verslag , veel plezier alvast voor morgen .