het venijn zat in de staart - Reisverslag uit Randpark, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu het venijn zat in de staart - Reisverslag uit Randpark, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

het venijn zat in de staart

Door: zelf

27 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Randpark

De start verliep bijzonder goed: Na afscheid van de personeelsploeg brachten Andre en Ruth me naar het station.
Daar vertrok de trein, waarin ik door bijbetaling een tweepersoonscoupe had gereserveerd keurig op tijd maar op het eerste bergachtige en dus landschappelijk fraaie stuk van 150 km. moest de trein vershillende keren stoppen in verband met tegenliggend vrachtverkeer.
Gevolg was ,dat aan het begin van het traject door de Karoo de trein al anderhalfuur verlaat was..
Omdat het slaapgedeelte lang niet vol was, heb ik gevraagd naar een ruimere 4 persoonscoupe... en gekregen.. Zo kon ik na het avondmaal in de restauratie tegen 10uur in een opgemaakt bed stappen en met een kwart liter melk confortabel de nacht in. Wel enkele keren wakker , bijv toen we de Oranjerivier overstaken maar verder een goed nachtrust tot aan 5.30 u in Bloemfontein, alwaar het krieken van de dag begon...
De Vaalrivier over en op naar Germiston (oostelijk voorstad van Johannesburg)... Neef Anno bij de oversteek ingelicht en die stond me daar al op te wachten..
Echter om het station binnen te komen verliep het verre van soepel
. Het werd nog eens anderhalf uur wachten, zodat na exact 24 uur de treinreis een einde nam..

Nu zit ik onder het geluid van een waterval aan de rand van het al beplonsde zwembad..op verhaal te komen.

Weer een ervaring en ruim 1000 km "rijker"
Natuurlijk gaan ons braai...

• 27 Februari 2016 - 19:38

Betty En Jens:

Hallo broer,
    Fijn te lezen dat je nu bij Anno bent. Hier is alles oké. Jongste broer ook in het buitenland en wel op Curaçao. Vanmorgen vroeg vertrokken. Jongste dochter loopt daar stage. Vandaag mooi zonnig weer, maar wel koud.
    Een goede zondag en een hartelijke groet voor Anno van ons beiden.

• 27 Februari 2016 - 21:20

Angelie:

Ha Fedde, na de braai ga je vast en zeker mailtjes lezen. Wat 'n reis.....Het doet me echt denken aan al die reisverhalen die we op 't ogenblik volgen: Floortje en het einde van de wereld, Tochten langs de Jangze, 'n vrouw die op 'n paard door Z-Azië reist op zoek naar het Paradijs... Boeiend zoals jij rondreist in het Afrikaanse Paradijs, jammer....zonder cameraman, maar....je woorden zijn beeldend genoeg.Hier gaan voorzichtig de eerste bloesems open. Ineke zorgt en zorgt met liefde en ik loop al weer wat buiten.
    Liefs van ons.

• 28 Februari 2016 - 09:12

Cor:

wat wer in reis de frere staakte wer efkes die hat it soms drokker mei reklame dan mei it opnimmen fan berjochten is dit no dyn leste halte? it sjit no al op nei dyn thuskomst wy moatfermeitsje dy ek de leste dagen leafs cor te mar efkes fia mail beprate hoe wy de dingen regelje kinne

• 28 Februari 2016 - 11:08

Pieter En Jannie:

Wit net wanneer buurman weerom komt mar we jerre ut wol. Geniet nog mar efkes fan ut prachtige war. Jir ek sinneskienwar mar is nou mar 2 graden. Wij barbequee joed mar net