zoals beloofd dl 6 - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu zoals beloofd dl 6 - Reisverslag uit Indio, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

zoals beloofd dl 6

13 September 2014 | Verenigde Staten, Indio

do 28/8. De zon was al op,maar bescheen ons nog niet. Dus naar die kant van het strand gelopen, waar ze wel was en een ochtenduikje gemaakt.. Maar dat bleek geen succes ... Vol met zeewierresten kwam ik eruit... dus toch maar een douche ... Later kwam de kampbeheerder ons vertellen, dat we ons niet aan de regels hadden gehouden.. Wij hadden ons ontbijt al op en vertrokken vrijwel direct.. Langs de kust door Santa Barbara (zelf kwam ik bekend terrein van 1967) via de oude route, die als El Camino Real staat aangeduid ... Ongeveer 11 uur bereikten we de voorsteden van Los Angeles en raakten in de file .. Jurjen -vertrouwend op zijn formidabel geheugen- liet zich niet van de wijs brengen en zo koersten we tegen de middag toch op Sunset Blvd .
Na enig gezoek een P plek gevonden en toen naar the Walk of fame... Het pleintje van 47 jaar terug was nu vol afdrukken en de sterren in het trottoir begonnen al vlak om de hoek.. Tussen alle mensen door werd er ook nog druk ge-evangeliseerd.... Het werd warm en wij kozen voor de airco van ons huis op wielen. Verder de Sunset af en omhoog gedraaid de Cold Water canyon in ... ons vergapend aan de optrekjes ..... af en toe een uitzicht op het heiige Downtown. Moe van deze pracht de Sunset vervolgd tot het einde ... de zee.. Waren in Santa Monica geraakt.. Mochten vrij parkeren bij de pier. Voor T en mij gelegenheid voor een laatste duik in de Pacific te midden van rijen badgasten terwijl Jurjen met zijn "Rolls Royce"over de balken van de pier stevende ...
Op het nippertje een boete ontlopend voor fout parkeren maakten we rechtsomkeerd bij dit eindpunt vande route 66... aten nog gauw een noodles hap en stortten ons in het verkeer van de I 10... Vijf stroken breed deden we over de eerst volgende 36 miles in het Groot L.A.gebied ruim 2,5 uur..... de San Bernadino freeway-- vroeger al berucht--- bleek ook nu vol te zitten.. ondanks speciale tolstroken..
Eenmaal uit de drukte in de voorstad proviand aangeschaft en getankt en doorgereden tot over de San Bernadino mountains tot voorbij Palm Springs.. Hier vonden we in donker een vrachtwagenpakeerplaats ...
Gestald in een redelijk donkere uithoek en gegeten en met alles open... De warme woestijnwind bracht maar beperkt afkoeling....