zoals beloofd dl 9 - Reisverslag uit Copper Mountain, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu zoals beloofd dl 9 - Reisverslag uit Copper Mountain, Verenigde Staten van frerejacques - WaarBenJij.nu

zoals beloofd dl 9

15 September 2014 | Verenigde Staten, Copper Mountain

ma 1/9. Vroeg op, want de thuisrit naar Denver diende zich aan. Ontbijt aan de aanwezige picknicktafel,waarbij we de straathonden op afstand moesten houden.. Verder richting NO. tot Kayenta om daar de Monument Valley in te rijden. Werkelijk schitterende vormen van erosie.. Enorme rotsformaties die erg tot de verbeelding spreken. Bijv El Capitan... gestopt om midden in de verlatenheid bij een stalletje home- made-sierraden voor de ega's thuis aan te schaffen..
Na de grens met Utah werden de formaties nog kleurrijker. Bluff bleek te liggen in een zeer bont canyon incl. een gerecontrueerd fort.. Vervolgens werd het land vlakker met hoge bergen op de achtergrond. Weer later zagen we schitterende vormen van winderosie in een oranje -achtig landschap.Ter hoogte van Moab gekozen voor een rit door een canyon van de bovenloop van de Colorado. Hier even gestopt, gegeten,waarbij Jurjen het niet kon nalaten nogmaals kort zijn hengel uit te gooien.. Helaas zonder direct resultaat en we moesten verder...
Passeerden Cisco een spookdorp. werd niet op het navigatiesysteem aangegeven.. en zo bereikten we tenslotte de I 70 en na enkele mijlen de grens van Colorado...Er volgde nog een boeiende rit door kloven van de Colorado, bereikten hoger gelegen vlaktes , opnieuw door engtes tot we -het was alweer donker geworden- op de Vail's pass belanden... Hier op een rustplaats gestopt... hoogte 3200m ... We werden gewaarschuwd dat onze achterverlichting niet deugde .... en dus... besloten de dageraad aldaar af te wachten op een dubbele InvalideP... Warm ingepakt na een laatste restantenmaal onze laatste nacht in..
di.2/9 Toen het licht werd om 5.30 bleek het gras wit te zijn ... Snel weggereden om al rijdend maar te "ontbijten.." We hadden nog 140 km voorde boeg.... Raakten na een schitterende afdaling o.a. via de Eisenhowertunnel in de voorsteden van Denver temidden van het ochtendspitsverkeer. Toch verliep alles vlot en zo konden we om 9 uur bij de verhuurder ons ongerief melden en kregen respijt mbt de inlevering.. De 2 uur zo verkregen extra tijd werd besteed aan een rondje door Denver incl inkopen in een mondain winkelcentrum..