met pap in de leraarskamer - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu met pap in de leraarskamer - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

met pap in de leraarskamer

19 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Gisteren in donker om 5 uur opgestaan om na afscheid van Hein door Thea naar de bushalte van Bellville te worden gebracht . Zo vertrok ik bij daglicht om 6.30 uur richting oost. Het was bewolkt en afscheid van de Tafelberg kon ik niet nemen. ook Helderberg bevond zich in de wolken en het scheelde nauwelijks of de bus was bij de Sir Lowrypas in de mist geraakt..
Ook Overberg (de Kaapse Betuwe) was bewolkt...De kammenreeks van Langenberg was dus ook niet zichtbaar...Bij de stop in Riviersonderend gauw wat gelopen en droge worst gekocht... Het bleef bewolkt tot bij Mosselbaai (12 uur). Hier na bijna 400 km een steak en kidney pie ingeslagen.. Verder maar weer: langs Groot Brakrivier....(herinneringen aan maart 2014 met Betty en de neven en nicht...) tot voorbij George.. Op de halteplek kreeg de motor van de bus kuren.. Monteur uit Mosselbaai werd ontboden en na een uur oponthoud (gebruikt om te stappen en te botaniseren..) ging het wat hortend en stotend verder de beroemde Tuinroete in.. Wildernes, Knysna ook hier iets van zon en Plettenbergbaai... daarna door het Tsitsikammawoud tot bij Stormsrivier...
Weer een 15 min pauze ,voldoende om even over de Paul Sauerbrug met zijn afgronden heen en weer te lopen.. prachtige vegetatie....met oa suikerbossies.. Het was 16 uur geworden en nog 160 km te gaan...
De lucht brak eindelijk definitief open.. Gamtoosrivier overgestoken en door de van Stadensbergen een afslag gemaakt naar Uitenhage...Stad van de VW-fabrieken..
Uiteindelijk bereikten we Port Elizabeth vanuit het noorden.. Bijna 800km zaten erop..
Andre stond me op te wachten..Gauw naar Patriciastraat.. Ruth bleek in de Weskaap te verblijven.. Dus een mannenhuishouding...
In slaap geraakt om 21.30 bij het blikachtige geluid van op paring beluste padden..
Nu zit in de de pc.kamer van Settlaarsparkskool...en had als ontbijt pap....
Andre en ik gaan vanmiddag voor 3 dagen "onder water" en daar heet het dat er geen gelegenheid tot internet is .. Dus ver van de bewoonde wereld???

• 19 Februari 2016 - 09:58

Angelie :

Ha die Fedde. Ik probeer het nu voor de vierde keer je 'n berichtje te sturen....helaas....jammer van al mijn leuke schrijfsels !!!Vanmorgen las ik dat niet alles zich aan je openbaart door mist en wolken.Toch zul je zelf ook wel 'n beetje in de wolken zijn, omdat de reis verder gaat. Tot nu toe vond in Namibie het meest dichtbij omdat we hier 'n documentaire zagen van: Floortje naar de uiteinde der aarde. over Namibie.We 'zagen''n zwarte neushoorn met kalf, zeer zeldzaam. Ik keek goed rond of ik jou ook ergens zag, maar je was TE zeldzaam, dus liet je je niet zien. Wat 'n reis maak je Fedde. Wel veel Hollandse dingetjes zoals boerenkool en pap en ik lees ook veel Nederlandse namen. Nu ben je ónder water' dat zal adembenemend zijn. Geniet met volle teugen.Wij zijn ook 'onder water 'want het regent weer eens flink. Liefs ook van Ineke. Angelie

Jannie:

Net te lang onder wetter bliuwe Fedde

• 21 Februari 2016 - 09:15

Cor:

hoi Fedde

• 21 Februari 2016 - 09:23

Hoi Fedde earst mar efkes besykje frere wegere wer in pear dagen Kinst fest dyn gelok net op mei dyn underwetter gean mei Andre dat wie ien fan de saken dyst graag woest freed in geweldig feest mei paul de leeuw it wie geweldig juster wat minder slagge mei in jazzformaasje dudlik net it soarte musik wer ik fan hald en loeihurd krekt as ferliene snein liket it de hiele dei reinig te wurden mar ik fien dat net sa slim hoech ik dr ek net ut noch mar 10 dagen fermeitsje dy leafs cor