de panorama-route gevolgd - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu de panorama-route gevolgd - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

de panorama-route gevolgd

Door: zelf

22 Maart 2014 | Zuid-Afrika, White River

Vrijdag deed zijn naam eer aan,want het was hiereen vrije dag nl die van de mensenrechten..
Dus kon Klara ons rondrijden.. Het weer zat tegen. veel bewolking, die zich soms tot miezer verdikte... Zoals vaak kwam de bewolking vanuit het oostelijke Lae-veld...
Toch op pad omdat de overvloedige regenval van de laatste tijd de watervallen in deze plateaurand hadden doen uitgroeien tot imponerende watermassa's.
En dat bleek dan ook . Na 40 km in Sabie donderde de gelijknamige rivier door een smalle overbrugde kloof... Een enorm verschil met het doorgaans smalle stroompje.. Door gereden naar Graskop. Daar raakten we in de mist en doken maar een pannenkoekrestaurant in.. Langs de camping van 1987 - met zijn herinnering aan de sneeuwval van toen- verder noordwaarts...
De Lisbon-val was waarlijk enorm breed... en na enkele km's opnieuw naar links voor de Berlin-val..., die met veel geraas in een soort van stuwmeertje plofte...
Ondertussen brak af en toe de zon door... Klara durfde ondanks de vele gaten in het wegdek toch nog wel noordelijker.. Zo bereikten we de de kolkgaten van Bourkes Luck.. Schittererend verschijnsel van watererosie. Wel was het in vergelijking met 1987 enorm toeristisch geworden . inclusief de bavianen, die zich nestelden op geparkeerde auto's Moesten Betty waarschuwen toch niet te amicaal tegen deze cultuurvolgers op te treden..
Ons eindpunt bereikten we in zonnig weer bij de canyon van de Blijde rivier met de imponerende 3 rondavel-bergen..
Op terugweg nog even gestopt bij Gods window.... maar de Eeuwige had het venster met kille dampen gesloten. dus dit keer geen uitzicht richting Mozambiek . Zeer voldaan via Hazyview tegen schemering thuis na een tocht van ruim 300 km..

• 22 Maart 2014 - 17:50

Cor:

moai ferslag fan jim trip spitich fan it waar hjir ek rein mar no sinne gean joun foar de tredde kear nei it theater toniel mei bram van der vlugt en liz snoeink nei in e bekinde am film de 4 jaargetijden van vivaldi wiene prachtig en it kontrast mei de jaargetijden fan piazolla grut winskje jim in goed weekein leafs fan cor

• 22 Maart 2014 - 19:45

Jens:

Jullie zijn er flink ingedoken. Een beeldend verhaal wat de lezer meeneemt op reis!!! !!! Hier alles goed.
    Een mooie zondag gewenst en dan zingen in een AFRIKAANSE taal!
    Een hartelijke groet aan jullie allemaal!!!!!!!

• 23 Maart 2014 - 15:42

Dirk De Jong:

Hoi,

Leuke reisverslagen. Geniet ervan! Groeten uit Groningen.
    Dirk

• 24 Maart 2014 - 08:11

Annie:

Mooi Fedde , watervallen vind ik prachtig vooral als de zon schijnt en je de regenboog kan zien ,
    je hebt in ieder geval genoten met je zus .
    Hier alles goed ,heb heerlijk bij J&E gegeten . Gistermiddag naar Elly geweest je krijgt de groetjes ,
    en zaterdag de Pasar Malam best een druk weekend maar wel heel leuk !
    Lieve groet van uit een zonnig Leeuwarden ,Annie .