een voorproefje - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu een voorproefje - Reisverslag uit Bothasig, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

een voorproefje

Door: zelf

09 April 2014 | Zuid-Afrika, Bothasig

Gistermorgen reed onze particuliere chauffeur Gideon weer om excat 8.45 voor. Deze keer bracht hij ons naar Century City stasie, om aldaar op de trein te stappen. Een van wensen van Betty was een bezoek aan Stellenbosch, iets wat mij als muziek in de oren klinkt , want daar vertoef ook ik heel graag... Om er te komen was de trein de beste optie... Thea had voor ons een reisschema opgesteld met een keer overstappen in Bellville...
De werkelijkheid bleek goed te kloppen.Met slechts enkeel minuten vertraging kwamen we de afstand van 35 km overbruggende na 1uur en 30 min aan...
Was het in tijdens de reis nog een beetje dampig, in Stellenbosch scheen volop de zon. Wij liepen dan ook snel in de schaduw van de vele oude akker (= eike)bomen naar die Braak.. Het oude centrum met zijn vele Kaaps-Hollandse witte gebouwen w.o het Kruithuis van de VOC en de Rhynlandse kerk. Richting Kerkstraat en de overbekende Dorpsstraat, waar we op het terras van Jan Cats ipv koffie toch maar kozen voor een melkskommel.. Plekje met herinneringen aan 1986....
Na een kijkje bij de Eerste rivier via de NG Moederkerk (neogothisch) naar de botanische tuin, waar we Martin Smit volgens afspraak op zijn werkplek aantroffen en even later zijn vrouw Marinka met hun eersteling Aria (5 maand oud)in de kinderwagen..
Gegeten op het beschaduwde terras van het hortusrestaurant, waar de dames rustig achter bleven, terwijl mijn persoon een korte rondleiding kreeg. Heerlijk Martin zo enthousiast in zijn nieuwe positie te zien..
Om 3 uur afscheid en teruggelopen naar het station, waar opnieuw de reis - ook nog gratis ,want het was een vrij reizen dag voor 65+ - volgens planning verliep... 5.15 reed de "taxi" weer voor...om in druk spitsverkeer ons thuis te brengen..
Later in de avond trad dezelfde "chauffeur" op als hoofdbraaier in gezelschap van zijn zuster Annelle en haar Hennie .. een aanstaand bruidspaar... Heel gezellig en veel geleerd omtrent Z.A-huwelijksvieringen..
De titel van dit verslag slaat op het gebeuren van donderdag a.s. .....
wordt vervolgd ...

• 09 April 2014 - 09:23

Cor:

moai dat it allegear sa kin ek leuk dast m en m wer moette hast hjir goed waar maar net sa waarm as ferliene wike op e tafel buten stean 24 flijtige liesje dat skeelt moarn wer disse wiene by de aldi se hiene dr ek wol begonia,s mar alle kleuren ttrochinoar die ha ik mar stean litten sil moarn optyd weze hast moai afsluten mei in echte cliffhanger bin no al beneid nei it ferslag fan moarn wit dat jiom wer op reis gean winskje jimme in goeie reis en leafgs ,cor

• 09 April 2014 - 13:25

Jens:

We volgen jullie dus op de voet. Heb van Annelies ook al mooie foto's ontvangen!! Hier is alles ok. Ik ga in gedachten met jullie mee. Nog veel plezier gewenst en xxx

• 09 April 2014 - 13:58

Pieter En Jannie:

Sa kinne jim de dagen wol om krije dere tink ik.
    Folle besjin en fanalles meimeitsje.
    Geniet der nog mar efkes en oantsjin.
    Gin bysonder fanau dizze kant, de beamen en struiken bloeie allejer alwer folop, is een prachtig gezicht.

• 09 April 2014 - 14:36

Annie:

Van boom naar boom lopen dan moet het wel erg warm zijn denk ik zo .
    Gratis reizen een klein pluspuntje dus als je 65 bent , met plus op klein dan .
    Zit bij Christien en ga zo de stad nog in , en vanavond Engelse les .
    karen is aan het verhuizen nu . Chris haar relatie is over met Harke ,
    dus weer van alles te beleven hier , maar verder gaat het hier goed hoor !!!
    Chris komt thuis heeft de kinderen opgehaald , dus Doeidoei
    Lieve groet Annie.