huissie by die see - Reisverslag uit Hartenbos, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu huissie by die see - Reisverslag uit Hartenbos, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

huissie by die see

29 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hartenbos

Bij inspectie van de reisverslagen blijkt dat het vorige niet is geplaaatst. Dat was het laatste in Witrivier.
Intussen zijn vandaag beland aan de kust van de Indische oceaan .. In de Westkaap, om precies te zijn in Groot Brakrivier. De rekenaar kan de plaatst niet vinden ,maar het ligt ten oosten van Mosselbaai.
De tocht van meer dan 1600km hebben we in 2 dagen volbracht.
Vrijdagmorgen om 5.45 uur gestart in Nelspruit.. terug naar de luchthaven van Johannesburg , waar na een tocht van 4 uren neef Anno ons meenam naar Potchefstroom.. ongeveer 150 km ten zuidwesten van voornoemde stad.
Aldaar stapten we alle drie over in de 4x4 van nicht Annelies en haar man Doep en werd de reis voorgezet in richting zuid/zuidwest...
Over de Vaalrivier kwamen we in provincie Noord Kaap.....
Het toch al niet uitgesproken cultuurlandschap veranderde in dat van een savanne...
Eenmaal over de Oranje rivier arriveerden we vlak voor zonsondergang in Hopetown...
Vonden logies bij een in 1957 naar hier geimmigreerde Groningse... de eerste 1000km zaten er op...
Vanmorgen om 6.45uur verder door de steeds droger wordende Karoo..
Voor Betty een openbaring /voor mij het feest der herkenning..
Omstreeks de middag bereikten we door de eerste bergreeks van Swartbergen de zgn Klein Karoo...met als hoofdplaats Oudtshoorn..
Opnieuw een bergkam over op 800m ,waarbij we in de bewolking raakten ...
Al afdalend ontwaarden we de zee...
Nu zitten we heerlijk op het balkon na een lekker braai met uitzicht op de lichtjes van Mosselbaai....
Moe maar erg voldaan.. Gelukkig is het morgen een Rustdag...

• 29 Maart 2014 - 21:08

Jens:

Jullie zijn echte kilometervreters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heerlijk dit verslag! Je proeft de sfeer van de regio een beetje. Ik wens jullie een heerlijke zondag in Grootbrakrivier. Goed in de maat zingen en Betty let wel op de toonhoogte!! Groeten aan alle familieleden!

• 30 Maart 2014 - 10:30

Annie:

Hoi Fedde , Dacht net onder het lezen dat moet toch wel heel vermoeiend zijn , en inderdaad , moe maar voldaan las ik , en nu maar genieten van de rustdag ,
    Wat een geweldige reis ! mooi hoe je het allemaal beschrijft .

Fijne Zon-dag Lieve groet Annie

• 30 Maart 2014 - 20:44

Cor:

fyn wer efkes wat te hearen frege my al af wat dr wie mar jim wiene op reis miende dat al hjir skitterend waar echt simmer en ek simmertyd ha jim dat no ek fermeitsje jim dr oan de kust leafs cor

• 30 Maart 2014 - 22:17

Jannie :

Hallo burman wat een reis, prachtig jer, jir ek skitterend war, heerlijk buiten sitten de hiele dei bij 20 graden.
    Groetjes fjirder allles onder controle jirre.

• 30 Maart 2014 - 22:30

Pieter En Jannie:

Hallo fedde en Betty,hier even een berichtje uit het heitelan,het is hier mooi weer,15graden en zon.Mevrouw de eend is weer bezig haar eieren te leggen,achter in het erfgoed van fedde Dijkstra,op het moment van schrijven liggen er 3 eieren in,voor de rest is hier alles okee,het tuinhuis is ook al geplaatst,groetjes van pieter en jannie.Geniet er van allebei,hoi.

• 03 Juni 2016 - 20:02

Tineke En Gerrit Jansen Dijkstra:

hoe kunnen we jouw reis met Betty naar China volgen?