tuinroute - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu tuinroute - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van frerejacques - WaarBenJij.nu

tuinroute

31 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

De Rustdag van gisteren besloten meteen strandwandeling in het naburige Hartenbos. de badplaats van de ATKV of wel de Afrikaanse Taal en Kultuur Vereniging....
Omdat het herfstvakantie is was het er nogal druk.. Mooi strand ,maar wat het meeste opviel, was het braaigebeuren omstreeks 6 uur in de avond.. in tuinen, tussen de tenten,op balkons. op het strand .. ja waar al dan niet werd er vuur gemaakt..
Het zit de Afrikaners blijkbaar in het bloed.... er moet gebraai...
Toegegeven het weer was er ook erg geschikt voor ...
Vandaag zijn we om 8 uur al in de auto gestapt voor een tocht in oostelijke richting..
Na een stop in George, het centrum voor deze streek, doorgereden tot vlak voor Wildernes. Hier een prachtig panorama van brede zandstranden met oceanische branding...
Daarna afgedaald naar de lagune van Knysna. met zijn door de Heads omzoomde toegang...
Hier in afwachting van een boottocht eersteen bezoek gebracht aan een stukje regenwoud met de naam Hof van Eden... We maakten de kortste wandeling en kregen zo toch een indruk van dit biotoop...
Terug in Knysna ingescheept op een boot ,die ons naar de overkant bracht.een van de twee voornoemde hoofden.. Aldaar tergend langzaam omhoog getrokken met een soort "treintje"...
Het was opkomend getij....De enorme watermassa's die de rotspatrijen beukten, de bijzondere flora , de schitterende uitzichten maakten de niet gemakkelijke afdaling niettemin spectaculair..
Op deze manier heeft Betty toch een indruk kunnen krijgen van de bekende Tuinroute...

• 01 April 2014 - 08:42

Cor:

It sil foar betty in hiele belibbenis weze foare dy in bytsje te touristisch tink Hjir folop simmer in soad sinne en goeie temp gean tink hjoed nei r,haule en bliuw dr fannacht moarntejun en tongersdei nei it theater de wiken fleane winskje jim noch in protte utsjuch en wille leafs cor

• 01 April 2014 - 08:49

Anneke:

Leuk om te lezen, zie het zo weer voor me.
    zal de foto's erbij pakken.

• 01 April 2014 - 09:57

Jens:

Het blijft heel beeldend. Iets heel anders dan bij Zandvoort! Een hartelijke groet en het is heel mooi om zo even mee te kunnen (be)leven! Een hartelijke groet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 April 2014 - 07:44

Annie:

Net wat Cor schrijft we genieten hier volop van het mooie weer .I
    k ben druk geweest , de tuinen zien er weer netjes uit .

Heb een andere auto gekocht , na drie jaar ellende kan ik weer genieten zonder
    dat de auto vol loopt met water na een regen bui .

Hier gaat het hier zijn gangetjes Fedde weinig te melden .
    De wereld waar jij bent lijkt mij prachtig , je zus zal dan ook wel volop genieten .

Nog veel plezier , en groetjes van hier , Annie.